|
Sv: Internett og virkelighet?
Greit nok, det.
Men det jeg reagerer på iallefall er at du, til tross for alle hentydninger du har fått på at folk reagerer på din oppførsel og ditt ordvalg, gir signaler om at du fremdeles velger å gi fullstendig blaffen i følelsene til folk rundt deg. Og nå mener jeg de her på dette forumet, altså, dine øvrige venner og familier er jo din egen sak...
Jeg vil helst tro at du er en voksen person som ikke er så lite reflektert at du ikke har andre begreper å bruke når det gjelder å være streng på noe (se der - der fikk du et nytt ord gratis - it´s on the house!) enn akkurat ordet "nazi". Videre tviler jeg sterkt på at du har så lite historiekunnskaper at du ikke enser hva for slags bagrunn ordet har og hva for slags følelser og reaksjoner ordet kan vekke.
Hvis du fniser littebitt mindre og leser litt nøyere noen av de tidligere innleggene får du faktisk en del gratis info, bare sjekk Goggens innlegg høyere opp.
Du må gjerne være sterkt uenig i alt dette her, men poenget jeg forsøker å få frem her er at dersom noen her, irrasjonelt eller ubegripelig det enn kan forekomme for deg, likevel tar seg nær av ordvalget ditt - er du virkelig ikke i stand til å respeketere dette overhodet? Koster det deg virkelig så mye og gå litt i deg selv og tenke: "Ok, hvis jeg støter noen her, får jeg heller ordlegge meg litt annerledes i fremtiden, da."
Du skriver at du er deg selv og går alltid rett på sak. Beklager, men det er faktisk ikke et holdbart argument. Man kan faktisk ikke si hva man vil til en hver tid, ikke hvis man vil samhandle med andre mennesker og fremtstå med et visst nivå av sosial intelligens.
Debatten heromkring burde gi deg en ide om dette.
Sist redigert av Smula : 04-03-08 kl 14:44.
|