|
Sv: Den store vitsetråden!
En sprø kjerring har flyttet inn hos meg. Nei, ikke med min tillatelse og ikke betaler hun leie heller. Hun bare er der!
Hvor som helst. Når jeg går til speilet for å sminke meg stiller hun seg der, den sprøe kjerringa, rett foran meg! Der står hun med sitt rynkete ansikt og sin dobbelthake og med bilringer rundt midjen og nekter å flytte seg.
Jeg har ropt til henne og bedt henne gå vekk, men hun skriker bare tilbake.Det blir hun ikke vakrere av.
Hun er i min garderobe også, og endrer mine klær. Jeg har smal midje, har fått mange komplimenter i alle år, men hun syr in klærne så de strammer forferdelig når jeg forsøker å komme inn i dem.
Mine papirer kaster hun og flytter på alt sånn at ingenting finnes der jegvet jeg plasserte det. Hun kjøper hjem kaker og snacks, noe hun ikke burdegjøre ettersom hun virker å ha problemermed vekten. Jeg kan unne meg littinnimellom, men det virker som om hun sluker i seg det meste.
Jeg har som vane å ha en flaske vin i kjøleskapet for det er så godt å ta ett glass til maten.Neste morgen er flasken ofte tom, så hun har problemer på det områdetogså.
Når jeg er i en butikk og ber om klær i min størrelse kikker betjeningen rart på meg. Kjerringa hadde tydeligvis vært der også. Når jeg til sluttfikk på meg en flott svart liten kjole og gikk til speilet er det sammevisa; kjerringa stilte seg foran meg og hadde tatt på seg samme kjole. Behøver jeg å si hun så latterlig ut i den!!!
Hun har tullet med telefonen også så den sjelden ringer og telefonsvarerentar ikke imot noen beskjeder. Jeg vet jo at jeg er ganske populær. Det harjeg alltid vært og draget på menn har jeg. Men siden kjerringa flyttet innhører jeg sjelden fra noen. Når jeg titterpå tv har hun vært framme oggjort bildet grått og skrudd ned volumet så jeg knapt kan høre, om jegikkeskrur den opp igjen.
Siste hun har gjort er å tulle med madrassen, så når jeg våkner kjennerjegmeg støl og har vondt både her og der.
Hva skal jeg gjøre? Om det er noen som vet hvor den kjerringa kommer fra, så vær så snill og fortell meg det snarest. For hvis jeg ikke blir kvitt henne må jeg nok tenke på å flytte!!!!

|