|
Sv: Au, jeg prøver å slutte!
Opprinnelig lagt inn av Megvel, her.
Epler går faktisk greit. Spiser en del frukt nå! Som du ser over Nille, jeg ble ikke tykk av et vanlig kosthold, det hadde med graviditet og stoffskifteproblemer som forårsaket det. Jeg hadde også et fedonkosthold før jeg begynte... uhu...
Nåja, det var noe bare et forslag, en teori til hva problemet kunne være. Du sa du fikk vondt etter å ha spist eple, - og siden det er ganske vanlig å få lufti magen, eller knip etter å ha spist epler......
Uanset så HAR du vennet kroppen din av med disse matvarene og da MÅ du gi den tid til å venne seg til dem igjen..... Det var konklusjonen på innlegget mitt.
Sitat:
Ikke for å spore fullstendig av her, men finnes det noe dokumentasjon på dette?
At lavkarbo kosthold ikke GIR matvareintoleranser er det masse dokumentasjon på. De fleste har den med seg fra før. Som regel har man ikke intoleranser fordi om man reagerer på en matvare. Man kan venne kroppen til å tåle dem igjen. OM det viser seg at man har en intoleranse har man som regel hatt den fra før, bare at kroppen ikke har reagert på en merkbar måte. For oss som er/har vært overvektige er det ofte på grunn av plakk etc. i tarmene. Masse gammel grums som tetter tarmtotter og skaper dårlige forhold i magen. Om man tar en tarmrens ser man jo hva som kommer ut. Det er samme virkningen lavkarbokosthold har i det lange løp, man spiser rent og renser i praksis kropp og tarm for slaggstoffer.
Når man reagerer på matvarer etter at man har levd uten dem en stund er det ofte fordi det a) kroppen har vennet seg av med den og altså må tilvennes igjen,, eller b) en matvare kroppen ikke trenger og ikke vil ha.
Det er pyton å røyke etter en forkjølelse f.eks. Det er iallefall min erfring. Det hadde jo vært lurt å benytte anledningen til å slutte. men vha gjør vi ? Fortsetter helt til det smaker godt igjen....
Jeg ville uansett tatt det som et tegn.....