Vis enkelt innlegg
Gammel 03-03-08, 15:43   #20
Nille
Administrator

Nille sin avatar

Medlem siden: Feb 2004
Alder: 69
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Au, jeg prøver å slutte!

Du får ikke matvareintoleranser av lavkarbo kosthold. Sannsynligvis var magen og tarmene dine innsatt med så mye "faenskap" før du begynte med lavkarbo at du rett og slett hadde et belegg som beskyttet magen/mageslimhinnen mot reaksjoner på mel, gjær, syre (som i epler) og sukker som i sjokolade.

Når du har spist lavkarbo en stund spiser du såpass rent at du på en måte gjennomgår en renseprosess. Kroppen din har blitt vant til ren mat og det er det den vil ha. Når du så går tilbake til gammelt kosthold VIL kroppen reagere. Du må venne den til det, på samme måte som du måtte venne den AV med karber når du startet.

Det er veldig magne som aldri kan spise det samme de spiste før. mange fordi de legger på seg av det (det var jo derfor vi måtte slanke oss i utgangspunktet), eller fordi kroppen rett og slett ikke lenger tåler påkjenningen.

Om du MÅ ha brød, epler og sjokolade (som forresten er noe av det hardeste å fordøye for den stakkars magen din) så må du rett og slett tilsette det i uhyre små porsjoner. Tilvenning er ordet !

Men hvorfor vil du det egentlig ? MÅ du spise brød, sjokolade og epler da ?

Jeg spiste forresten et stykke kake (dajm iskake) i svigerdatters bursdag i går. Der den reaksjonen jeg får hver gang jeg prøver. Jeg kan venne meg til det, men det betyr at jeg må spise litt av det hver dag -. med vektoppgang etc som pris. Gjett hva jeg velger da .... Takk, jeg klarer meg fint uten kake ! Og kroppen min har det mye bedre