Vis enkelt innlegg
Gammel 03-03-08, 09:53   #2
Summer
Klar for nytt år!

Summer sin avatar

Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Mer sentralt
Summer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastisk

Sv: Tilfeldig med betennelser?

Det kan jo ha en sammenheng, men det er jo mulig det er en tilpasningsgreie?

Sånn i utgangspunktet, så skal lavkarbo dempe betennelser (jeg mener å huske det har noe med lavere utskilning av stresshormoner og insulin å gjøre, - insulin er betennelsesfremmende). Men så er det dette med fettsyrer. Omega 6 er betennelsesfremmende mens omega 3 er betennelsesdempende, så det er viktig å få i seg riktig type fett. Holde seg unna solsikke og soyaoljer, og alle andre oljer som er rik på omega 6 og er varmpresset, og bare spise kaldpressede oljer som er rike på omega 3. Som olivenolje og rapsolje og linfrøolje. (Og bruke meierismør og ikke melange.)
Og så er det det med at når en spiser så mye slike fettsyrer, så trenger de mye antioksidanter for å stabilisere seg, så det er viktig å få i seg masse antioksidanter også. De periodene jeg har spist mye fett, så har jeg spist store doser med C-vitamin (og også blåbærkapsler, de er geniale for immunsystemet mitt), og når jeg ar blitt syk, så har jeg roet ned på fettsyreinntaket, og hatt litt mindre fett i maten de dagene, samt at jeg har latt være å ta fettsyretilskudd (pikasol), for jeg har erfart at det er noe som fungerer på meg.

Summer er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavglykemisk lavkarbodiett fordi det gjør godt Svar med sitat