Tråd: GRØNNKÅL
Vis enkelt innlegg
Gammel 19-01-05, 22:12   #1
smosje
Seniormedlem

smosje sin avatar

Medlem siden: Nov 2004
Hvor: Oslo
Alder: 45
smosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av MHM

* Grønnkål er ganske likt spinat. Veldig næringsrik, og veldig lett å dyrke. Mamma og pappa har store "skoger" med grønnkål på tomta si (jeg sier skoger fordi planta ser ut som ei minibuske), og fôrer både kalkuner, griser og mennesker med det. Jeg fryser det ned i brødposer, og klipper det frossent rett oppi panna.

Siden det ikke finnes grønnkål i norske butikker (stort sett regnet som ugress i Norge... I allefall før ), så tok jeg med meg to poser hjem fra sist jeg var her i Nederland i fjor på sommerferie (vel, forifjor nå da).
Men nå som jeg vet dere dyrker det av hjertens lyst, så tror jeg jeg skal egle meg innpå deg når jeg kommer hjem fra Polen.
Grønnkål er nemlig SINNSYKT godt, og det er en uerstattelig ingrediens i Nederlands nasjonalrett - boerenkool. Jeg elsker det!
Flott å vite at tilgangen er sikret! *puh. fremtiden er lys*