Vis enkelt innlegg
Gammel 02-03-08, 11:11   #11
nellie
Seniormedlem

nellie sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 40
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Hvor mye vann er for mye?

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Jeg har nesten ikke tørste -følelse. Aldri hatt det. Har vært dehydrert på grensen til det farlige flere ganger. Blir kvalm av å drikke mye og kan fint klare meg i timesvis uten å merke at jeg blir det minste tørst, selv i 40 varmegrader eller etter en hard treningsøkt.
Må tvinge meg til å drikke vann (som jeg aldri har likt, dårlig kommunalt vann der jeg vokste opp) og bare det å huske å drikke er en kamp i seg selv.

Må ta tabletter med drikke, så da prøver jeg å få i meg litt ekstra når jeg først må drikke noe.

Jammen er folk forskjellige!

men når du VET at du ikke kjenner tørstefølelse så vet du jo at du må drikke selvom du ikke gjør det

At folk er forskjellige er en ting. At det er mye rare teorier ute og går om hver eneste sak man kan tenke seg i hele verden er en annen, men jeg kan godt omformulere og si:

HVIS man har den egenskapen at man kjenner tørstefølelse og tåler å drikke og HVIS du kjenner jo når du kjenner deg tørr, og når du kjenner deg balansert, så hør på hva kroppen har å si.

Hvis ikke, så har du sikkert lagt deg opp dine vaner for å holde væskebalansen i sjakk.