|
Sv: Internett og virkelighet?
Jeg er selvfølgelig enig i at det er virkelighet det vi diskuterer her inne, det er jo våre egne erfaringer og gode råd som skrives. Om det var fiksjon, ville det ikke ha mye verdi for noen.
Men personen som startet den opprinnelige tråden, som avsporet i en brennhet diskusjon om bl.a. tabuord, hårsårhet og hvor vidt et internettforum er "det virkelige livet", ser ut til å ha blitt litt skremt fra å poste flere innlegg her :
Opprinnelig lagt inn av Jollers, her.
Jeg kommer nok helst til å lese her utover, ikke skrive noe særlig.
Poenget mitt er at Jollers ved utilsiktet (tror jeg) å bruke et uheldig ord for å beskrive en holdning, fikk det til å eksplodere her. Ingen ble kalt for noe stygt. Og så tar det helt av her inne. Leser om nazister under krigen, og om at han hadde fått slått ut tennene om dette ble sagt til feil person "face to face".
Det er jo ikke det det er snakk om.
Jeg (og sikker heller ikke Jollers) har ikke til hensikt å fornærme eller støte noen. Men jeg står fortsatt på at reaksjonen i nevnte tilfelle tyder på at mange er i overkant hårsåre her inne.
At ikke alle er like skriveføre, kan også føre til at noen bruker et mer "muntlig språk", noe som gjerne kan virke mer direkte enn det er ment.
Selvfølgelig skal ikke folk få skrive hva de vil på et slikt forum, men jeg synes det bør være en viss takhøyde - iallefall nok til å få plass til Jollers innlegg som startet det hele.
PS: Jeg har aldri tenkt på denne som negativ og hoven. Har bare sett en som smilen og blunker med ene øyet, jeg. Lærer noe nytt hele tiden .
|