|
Sv: Internett og virkelighet?
Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.
For det første. Jeg har IKKE evne til å formulere meg skriftlig, derfor ramler jeg ofte ut når jeg skal prøve å få ned på skjermen det som jeg har i hodet... Det funker rett og slett ikke. Og jeg er neppe alene. Resultatet blir at jeg spyr ut svada, men innerst inne ligger det gode tanker bak 
For det andre. Jeg er IKKKKKKE den samme personen HER som jeg er i RL! HER tør jeg utlevere mer, både på godt og vondt siden ingen kjenner meg... eller tror at ingen gjør det.. Så selv om kotyme og alt er ivaretatt er det jo ikke sikkert at personen MEG er den samme her og der.
Og for det tredje... jeg er enig med dem som sier at kontakt med andre, hyppig kontakt, vitner om en heller dårligere ekte sosial omgang som burde forpleies.... Nettet kan ALDRI erstatte personlig kontakt, men det kan avhjelpe for OSS som mangler nært vennskap i RL. Jeg sier OSS for jeg er en av dem som gjerne skulle hatt flere venner istedet for å sitte her... Dere er knallgreie, men det kan bare i noen få tilfeller bli sånn face to face vennskap av det... tror nå jeg da...
Jeg synes det er godt at du er så oppriktig. Håper dog du skjønner at det kan bli vanskelig å ta deg på alvor etter slike ytringer.

|