Opprinnelig lagt inn av Iset
Nille: den norske utgaven av Atkins for livet inneholder stigen
Er ikke sikker på at jeg skjønner hva du mener Iset, - eller om jeg misforstår. Det er to forskjellige bøker det er snakk om her. Forklarer litt jeg, bare i tilfelle
Den første er Dr. Atkins New Diet Revolution - på norsk Dr. Atkins Nye Slankerevolusjon. Originalen på engelsk inneholder detaljert informasjon om alle 4 faser av Atkins (Induksjon, Vedvarende og pre-vedlikehold/vedlikehold) samt en masse nyttig tillegginfo (Hvorfor ting virker slik de gjør, info om sykdommer, forholdsregler, og masse om vitaminer, kosttilskudd, råd & vink, hva du skal gjøre om vekten stopper etc etc + en del oppskriftert bak i boka) Den er ganske tjukk !
Det er den som er "bibelen". Dr. Atkins New Diet Revolution - DANDR.
Atkins for Life - den som på norsk heter Atkins for Livet, - er en annen bok - den skummer stor sett gjennom det meste - selv om den har med alle fasene. Omtrent halve boka er oppskrifter og menyforslag. Den er mer et kort sammendrag av den første boka + litt mer om den siste fasen, hvordan leve med Atkins, om du skjønner hva jeg mener ! Jeg har begge, men bruker skjelden AFL !
Det er laget en norsk oversettelse/utgave av begge to, og begge syns jeg er like dårlige og mangelfulle - sammenlignet med originalen !
De fleste som kommer inn her som har lest , - har kjøpt Celina boka, som er Dr. Atkins Nye Slankerevolusjon......