|
Sv: Internett og virkelighet?
Her var det mange gode svar! 
Jeg er enig med Nille, i at dette forumet, og mange andre nettarenaer er en del av virkeligheten. Vi er virkelige mennesker som skriver her, og virkelige mennesker som leser. Alminnelig folkeskikk gjelder like mye her som ellers i livet.
At jeg bryr meg om mange mennesker her og har nettvenner beriker livet mitt, og mange fra virkeligheten har jeg også kontakt med gjennom nettet. Nettet er et tillegg til telefonkontakt, sms og personlige møter. Alle arenaer utfyller hverandre. 
Når man ikke ser folk i øynene, så betyr ikke det at en kan si hva som helst, og så fraskrive seg alt ansvar for egen oppførsel og så kalle folk hårsåre om de påpeker noe i språkbruken de reagerer på.
Som Ignite sier, så har det ikke noe med "hårsårhet" å gjøre, men anstendighetsfølelse. Dette nettstedet har så mange flotte, støttende og vennlige mennesker som bidrar til en god tone, informasjon og for noen også vennskap i virkeligheten.
Jeg, og mange med meg, ønsker å beholde denne gode tonen og påpeker dermed ordbruk som vi mener påvirker dette negativt.
|