|
Sv: Internett og virkelighet?
Enig med de over, det er jo virkelige mennesker bak nickene, og jeg har truffet en drøss med flotte mennesker over nettet, noen av dem har utviklet seg til livslange vennskap.
Men jeg mener allikevel det er en forskjell. Det skriftlige ord kan lett misforstås, uansett hvordan forfatteren formulerer seg. Man leser forskjellig og oppfatter innlegg forskjellig. Derfor bør man ikke ta alt så personlig når man leser ting på nettet. Jeg mener at dersom man er såpass hårsår at man ikke takler noen som helst "motgang" på nettet, bør man kanskje revurdere forumbruken. Alle fora er ikke like, dette forumet er jo et av de "koseligste" forumene jeg har vært på og her er det så og si ingen "skittkasting", mens på andre fora jeg er på går det litt mer heftig for seg.
Jeg har INGEN problemer med heftige diskusjoner (jeg liker det faktisk så lenge det er noenlunde saklig) men så tåler jeg det meste og vet at når jeg innlater meg i sånne diskusjoner KAN jeg ikke være hårsår, da hadde jeg heller skygget unna. For man kan virkelig ikke kreve at folk skriver og formulerer seg annerledes, folk vil alltid misforstå uansett.
På et fora foregår jo alt skriftlig og poenget er å diskutere. Da blir det fort litt annerledes enn i RL der man ofte møtes for å bare hygge seg og prate sammen. Man diskuterer ofte litt mer heftige tema (røyking, abort, religion osv) på internett og da blir det jo fort litt hissig. Sånn er det bare. Nå snakker jeg ikke om DETTE forumet, men om forumbruk generelt.