Vis enkelt innlegg
Gammel 28-02-08, 13:06   #29
Dilly
Seniormedlem

Dilly sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Dilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressurs

Sv: Nyttige "husmor" tips

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Forresten fikk jeg et fantastisk tips til å rense stekeovnsplater, på et forum. Men det har vært snakk om at det kan skade rørene på badet så jeg vet ikke om jeg tør å gjøre det igjen. Bruker vel en balje i så fall, men hvor kan jeg tømme ut vannet etterpå da? Iallfall virket det FANTASTISK!!!

Har du inngrodde fettete stekeovnsplater som ikke lar seg vaske ordentlig, så legg dem i badekaret i en sterk oppløsning av vann og kaustisk soda (ca. 1/3 - 1/2 boks) og la dem ligge natten over. Dagen etter tar du på deg hansker og skrubber litt med stålull og skyller dem GODT av, evt. vasker dem i oppvaskmaskinen etterpå. Resultat? SKINNENDE rene plater, de ser helt nye ut!

Det var kraftig lut.. men det høres skikkelig effektivt ut. Jeg gjør bare slik:

Avfettingsmiddel til å spraye på bil mot inngrodde flekker, oljeskitt, asfalt osv.. det virker veldig godt på innsiden av stekeovnsdøra og på platene også.

Dilly er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo Svar med sitat