Vis enkelt innlegg
Gammel 28-02-08, 02:13   #12
moreheavygravy
Medlem

moreheavygravy sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Alder: 40
moreheavygravy er på en erverdig vei

Sv: Artikkel fra www.iform.no som ikke stemmer med min oppfatning

Jeg kjenner meg igjen på svært mange punkt jeg. Men så har jeg ingen intensjoner om å leve på et ketogent kosthold over lengre tid, og driver med jevnlige oppkarbinger.

Sitat:

1 - Mental kapasitet påvirkes.

No shit. Uken før eksamen introduseres en del karbohydrater igjen.

Sitat:

2 - Det første døgnet uten karbohydrater, føler du deg ikke særlig bra, men når ketonene har begynt å produsereres for fullt, får du det bedre.

Jepp!

Sitat:

3 - Immunforsvaret påvirkes negavtivt. Immunforsvaret bruker også hovdedsaklig glukose som brensel.

Omega 3, C-vitaminer, og grønnsaker med lite karbs og mye antioksidanter

Sitat:

4 - Noen forskere mener at en slik diett på sikt kan redusere insulinfølsomheten. Det kommer av at kroppen streber etter å skaffe kroppen glukose.

Javel? Jeg trodde at insulinfølsomheten økte ved kutt i karbs jeg, og at det derfor anbefaltes insulinresistente pasienter...?

Sitat:

5 - Nivået av det anabole hormonet insulin, er lavt, og fører til at du mister muskler.

Er nå andre hormoner som spiller inn enn insulin, og som sagt, gjør oppkarbinger

Sitat:

6 - Treningsenergien og styrken minsker. Det blir vanskelig å trene hardt fordi glykogendepotene ikke er velfylte. Ketogene dietter tømmer glykosen raskt.

Dette har jeg merket godt på trening, men gjelder ikke bare ketogene dietter, men dietter generelt. Går man i minus, tærer man på overskudd på trening.

Sitat:

7 - Det dannes urinsyre og dette gir økt fare for urinsyregikt.

Fair

Sitat:

8 - Mange spiser mye mettet fett under slike dietter. Dette er usunt, og insulinfølelsen minsker.

Spiser ikke så mye mettet fett, og spiser mye omega 3

Sitat:

9 - Det kan oppstå flere bivirkninger under denne dietten. Eksempler er; dårlig humør, kvalme, vond kroppslukt .

Joda

Sitat:

10 - Langvarig ketogen diett øker også faren for mange kreftformer

Utelukket for meg som kun gjør dette for å gå ned i vekt og skal over på mer grønnsaker og frukt og fullkorn senere.

Dagbok: http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=17454
Uke 1 : -1,4 kg Uke 2: -0,7 kg
moreheavygravy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: CKD Svar med sitat