Tråd: Dyrt?
Vis enkelt innlegg
Gammel 24-02-08, 15:27   #22
Petronella
Medlem

Petronella sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Fredrikstad
Alder: 49
Petronella har en fantastisk aura rundt segPetronella har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Dyrt?

Jeg pleier å bake lollypop-brød. Ligger oppskrift inne på oppskrifter her, tror det står "det perfekte ketolysebrødet" på tråden. Det er kjempegodt, og du trenger ikke å kjøpe dyr bakemix o.l. Alle ingrediensene fåes kjøpt i vanlige butikker. En skive metter veldig og både kruskakli og frø holder jo til mange brød. Har et til steking nå
Ellers så bruker jeg litt johannesebrødkjernemel f.eks til vafler, fløtegratinert blomkål o.l. Den er veldig drøy i bruk og jeg har fremdeles et halvt glass igjen av det jeg kjøpte for snart 2 mnd siden. Mye drøyere i bruk enn maizenna o.l.
Jeg bor nært sverige, så jeg hamstrer kjøtt der. Men det som har gjort at jeg bruker mindre penger på mat nå enn før er vel at både brus og snop er kuttet ut, samt at jeg lager ukemeny. Handler en gang i uka ( ca ). Og det er veldig økonomisk.Og mye mindre stress!
når det gjelder vannet som du nvente hadde vond smak så kjøpte jeg for en tid tilbake noe på helsekosten som rensa vannet og ga det en veldig god "vannsmak". Var noen sånne små poser som du slapp oppi vannmugga. Husker ikke hva det heter, men kan jo være verdt å sjekke ut .
Lykke til

Petronella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg-ish Svar med sitat