Vis enkelt innlegg
Gammel 23-02-08, 16:26   #14
01jun07
Medlem

Medlem siden: Jul 2007
Alder: 46
01jun07 er ny på veien

Sv: Får det ikke til

Opprinnelig lagt inn av quebec, her.

har holdt på i snart 6 uker nå og tatt av over 9 kilo men har over 20 kg igjen.

Hei... 9 Kg på 6 uker er jo bra... Jeg gikk ned 7 kg på 5 uker, og så stod stille i 5 eller 8 uker (husker ikke nå), varierte da mellom 142 og 144 kg. men ALDRI under 142 kg.. Plutselig en dag i august (og jeg begynte j juni) gikk vekta ned på 141, og så dagen etter til 139. etter 6 dager hadde jeg gått ned 11 kg.

Slik jeg fikk det forklart så "slipper" kroppen vann de første ukene som en reaksjon på kostholdsforandringene. Kanskj enedel fett og, men mest vann. Så, når kroppen oppdager at den mister vekt, så motarbeider den vektnedgangen, den fyller opp med vann. Man vil da oppleve en stagnasjon i vektnedgangen. i en tid vil man fortsette å miste fett, (såfremst man følger kuren) men lroppen "fyller opp" med vann.
SÅ, når kroppen oppdager at allt er ok, og at den får nok næring, og ikke er syk, så kvitter den seg med "ekstravannet"... og man opplever en drastisk vektnedgang.. Slik fikk jeg forklart det, og det "føltes" rett.

Poenget vil være å fortsette kuren, selv om du har stagnasjon. Gjerne kutt ut kaffe, lightdrikke, søtningsstoffer o.l. men viktig å fortsette kuren!

jo, en ting til.. Da jeg startet kuren gikk jeg til lege, han sa til meg at jeg IKKE skulle gå på vekta på 3 mnd. Noe pga et "kunstig" platå i begynnelsen, men også fordi at denne kuren gikk litt i "rykk og napp" og at det var vekten over tid som var viktig... Jeg har regnet ut at i den tiden jeg har vært på kuren har jeg gått ned 1,2 kg HVER uke fem til jul... og det er inkludert den "evigheten" i sommer der jeg sto i ro..