Tråd: Ang alkohol
Vis enkelt innlegg
Gammel 23-02-08, 12:17   #12
Annemora
Juniormedlem

Medlem siden: Jan 2008
Alder: 59
Annemora er ny på veien

Sv: Ang alkohol

Opprinnelig lagt inn av photobscura, her.

Du må jo nesten bare se på karbeinnholdet. Hender jeg kjøper noen, tuborg har 0,5 gr karber pr hundre gram, det vil si for en halliter er det 2,5 gr karber. Du skal ikke drikke mange før du har "brukt opp" dine femten til tjue gr karber.
Jeg pleier å kjøpe bare et par stykker og drikker de sammen med litt vin eller brennvin.

Disse tallene stemmer ikke med hva som står på boksene mine

Får du tak i Redlight er den absolutt å foretrekke - den har 0,5 g karbohydrat pr 100 ml, dvs 2,5 g karbohydrat pr halvliter.

Tuborg Lite og Ringnes Lite har begge 1 g karbohydrat pr 100 ml, dvs 5 g karbohydrat pr halvliter; det er dobbelt så mye som Redlight.

Du kan med andre ord nyte 2 halvlitere Redlight å få i deg like mange karbohydrater som ved 1 halvliter Tuborg eller Ringnes Lite.

Vin varierer ganske enormt i søthet; sjekk det nøye. Vanligvis er de på 3-4 g karbohydrater pr. liter, men enkelte er på 14-15 g: Det er stor forskjell, og når det finnes vin som feks. Ken Creek med 1 g karbohydrat pr liter er valget svært enkelt for meg som finteller.

Annemora er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Blodtype-diett + lavkarbo Svar med sitat