|
Sv: Eurobabbel - og journaler og blogger!
Hehe - hei igjen! Jeg sluknet litt etter legetimen, jeg, siden det ikke ble no særlig nattesøvn (men så fikk jeg da nye spennende sovepiller, så krysser fingrene for at det blir orden på det også). 
Jeg hadde gått ned litt mer siden sist, fire kilo totalt nå på seks uker. 0,6 kilo i uken er selvfølgelig bedre enn ingen kilo - men jeg føler vel kanskje at jeg ikke har fått helt den supermotiverende pang-starten som skal være en av grunnene til å begynne med Eurodiett. Det er jo ikke som om jeg ikke har en hel del kilo å ta av - men så har jeg aldri, aldri vært sånn kjempeslank heller, så kroppen min har kanskje en annen oppfatning av hvor mye den har lyst til å unnvære enn BMI-kalkulatoren, hehe.
Mitt problem med ED er at jeg synes den er fryktelig vanskelig å gjennomføre korrekt. Jeg skeier ikke ut - ikke i det hele tatt - men jeg klarer jo ikke å følge reglene til punkt og prikke. I det lille fase2-heftet står det Ikke hopp over måltider! - og legen sier Ånei, men du må jo spise ofte! Viktig viktig! - og disse tingene er både litt motsatt av det lille jeg har lest om andre ketogenekurer, samt kanskje et lite psykisk issue for meg? Jeg klarer ikke å tro at det er bra for verken kropp eller psyke å dytte i seg mat når man overhodet ikke vil ha mat. Nå er jeg jo ikke på langt nær så svimmel og slapp som jeg var til å begynne med, og det forteller meg at jeg nok får i meg nok næring til å komme meg gjennom normal slapp hverdag - og at jeg sikkert har lyst til å spise litt mer når jeg begynner å bevege meg mer.
Men siden jeg altså ikke spiser så mye som jeg skal - og stort sett holder meg langt unna de salte ED-produktene - så mistenker jeg altså at jeg ikke får i meg riktig forhold av.. ting. At ting kanskje hadde gått litt fortere dersom jeg hadde telt og satt sammen litt måltider selv - eller kanskje ikke, jeg vet ikke, men posten min i ketolyseforumet var bare et lite sniff på hva jeg har av muligheter. 
Jeg ser jo at mange har kjemperesultater med ED, så jeg tror ikke det er noe galt med dietten! Det må jeg jo poengtere. Jeg tror bare den kanskje ikke er det optimale valget for sære, søvnforstyrrede, ME-syke dyr som meg. Tenkehetta er trukket godt nedover ørene!