Vis enkelt innlegg
Gammel 21-02-08, 01:59   #3
Annemora
Juniormedlem

Medlem siden: Jan 2008
Alder: 59
Annemora er ny på veien

Sv: Noen som kan hjelpe meg litt?

Opprinnelig lagt inn av Smurfine, her.

Trenger en oppskrfit på eggerøre med sopp og evt bacon oppi. Vet ikke om baconet skal oppi,men ihvertfall sopp leste jeg..men fant ingen oppskrift.

Lenge siden jeg har vært her inne så litt vanskelig å orientere seg med en gang.

Spiser ikke svin (burde ingen!), men pleier steke soppen litt først på sterk varme med litt rød paprika i rapsolje, noen ganger slenger jeg med et par minimais (fra ICA eller Rimi; de har minst karber) mens jeg pisker etpar egg med krydder (hvitløkspudder og cayenne feks.) og en skvett soyafløte (fra Alpro), heller det over og drysser en neve reven hvit geitost sammen med et par oppklipte skiver kalunfilet naturell; nykverna svartpepper på toppen, skrur ned varmen til minimum og legger lokk på panna (!), lar det stå til osten smelter. Serverer med en klatt rømme spredd utover og litt finhakket purreløk strødd over.

Om du vil bruke bacon anbefaler jeg å starte med å steke det godt før du har i soppen. Ha i egg og det du vil ha av det andre litt senere.
Ferske urter som basilikum er dessuten nydelig til.

Dette ble kanskje mere omelett enn eggerøre; men det heter vel strengt tatt omelett når det er annet enn egg involvert.

Annemora er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Blodtype-diett + lavkarbo Svar med sitat