|
Sv: Nykomling som ikke aner hvor hun skal begynne
Jeg følger Fedon men skal nå prøve å holde meg unna frukt også ... Jeg har fått påvist dårlig karbohydratomsetning, og kan vel da si at jeg ikke tåler det. Gikk på dietten fra Norsk Senter for Riktig Ernæring i 6 mnd i fjor (www.spisdegslank.no), kuttet ut det for et år siden og gikk raskt opp i vekt igjen (jeg var vel litt sløv også ... ). Hadde gått ned 20 kg da (11 av dem var rent fett), men har nå gått opp 15 kg igjen. Det er jo litt trist.
Nå prøver jeg igjen - noe mer moderat - jeg tror det at hvis jeg lager maten selv og venner meg til det også vil det bli mye lettere å holde vekta når jeg først kommer meg dit jeg vil. Forskjellen nå er at jeg trener også - det er mest for å bli glad - men såklart også pga helsemessige gevinster Jeg har i 6 mnd gått til psykiater for å finne ut av ting i fortiden (kompliserte saker, skal ikke gå inn på det her), men har vel kommet frem til at jeg også er deprimert, slik som deg. Er det noe som hjelper meg da så er det et kosthold som ikke byr på store svigninger i blodsukkeret - og dermed også i humøret. Lavkarbo er kjempebra for psyken, så du er helt klart på riktig spor!
Jeg har forresten også hatt problemer med overspising, det er visst noe man (jeg i alle fall) gjør for å gjemme bort noe annet ... Det føles veldig godt å ha kontroll på noe i livet - og særlig noe som gjør meg så godt! Har alltid vært overvektig, og i fjor vinter så jeg hvordan livet kunne være om jeg hadde det bra med meg selv. Jeg vil tilbake dit, og vet at veien å gå er uten så mye karbohydrater
Ønsker deg masse lykke til! Husk riktig motivasjon - den må være med på veien 
|