|
Sv: Hva gjør jeg feil?
Opprinnelig lagt inn av Isis29, her.
Ja, men grønnsaker inneholder jo alt for mye karber... Dessuten spiser jeg bare 10g sjokolade de gangene jeg spiser det (som er langt ifra hver dag, så det holder jeg meg til!) Når det gjelder brus, saft så drikker jeg brus i helgene og 0,6l saft hver dag. Jeg HATER vann så derfor unner jeg meg selv 0,6l saft hver dag for ikke å klikke helt. Syns jeg er flink som drikker mange liter vann hver dag selv om jeg ikke liker det i det hele tatt
Jeg svarte nå bare på spørsmålet ditt jeg, - om hva du gjør feil. Grønnsaker er veldig viktig å spise. Det er ikke karber fra grønnsaker du legger på deg av ! Du trenger alle de tusenvis av enzymer, vitaminer og mineraler de gir deg !
For mange (som bl.a. undertegnede) er 10 gram sjokolade 10 gram for rmye. hater du vann har du også et problem og drikker du saft hver dag kan du det også skape et problem - uansett hva årsaker du har til å spise/drikke det du gjør. Flott at du drikker mye vann hver dag 
Disse salat grønnsakene er bra:
- alfalfaspirer
- japansk nepe
- sopp
- arugula
- endive
- persille
- kinakål
- escarole
- paprika
- selleri
- fennikel
- radicchio
- sikori
- jicama
- redikker
- gressløk
- Salat
- romaine salat
- Agurk
- vårsalat
- gaukesyre
Disse salatgrønnsakene har høyt innhold av phytonæringstoffer og er gode kilder til fiber.
Andre grønnsaker
Følgende grønnsaker har litt høyere karbohydratinnhold enn salat grønnsakene: - artisjokk
- sellerirot
- gresskar
- artisjokkhjerter
- rabarbra
- asparges
- mangold
- surkål
- bambusskudd
- grønnkål
- sjalottløk
- løvetann
- sukkererter
- bønnespirer
- løvetann blader
- spagetti squash
- rødbetens blader
- eggplante
- spinat
- brokkoli
- palmehjerter
- snittebønner
- brokkoli blad
- grønn squash
- rosenkål
- kålrot
- tomat
- bønnespirer
- purre
- turnips
- kål
- okra
- vannkastanjer
- blomkål
- løk
- små squash (buskgresskar)
Av fettkilder er det fint om du bruker avokado, nøtter, rømme, fløte, oliven og rapsolje (kaldpressede oljer), oster, egg, smør, cocosa (kokosolje som kost tilskudd og/eller til matlaging). Fett kjøtt og fisk (ikke skjær vekk fettranden på kotelettene og spis skinnet på kyllingen) er også bra.
Det står ikke om du følger noen bestemt filosofi. For å forstå hvorfor lavkarbo kosthold og en ketogen diett virker slik den gjør. Og hva som skjer i kroppen din, anbefaler jeg å lese "Slank med Ketolysekuren" av Torkil Andersen. Den forklarer en masse ting som er viktig å vite. Selv om du ikke vil følge den kuren er faktaopplysningene viktige for å forstå lavkarbo.