|
Sv: Cocosa+gå opp i vekt?
Opprinnelig lagt inn av Lise, her.
Jeg synes et høres fint ut det du gjør. Du kan godt spise så mye grønnsaker som du bare klarer så lenge du får i deg nok fett og protein mener jeg.
Jeg spiser også lavkarbo for vektoppgang (ganske lik historie som din, kan ikke spise melk eller gluten, veide 39 kg på det verste)
Ang. egg, så spiser jeg som oftest tre til frokost og tre til kvelds. (Med glutenfrie knekkebrød, de er ikke så veldig lavglykemiske, men med så mye proteiner og omeletten stekt i masse olje, så regner jeg med det blir ganske balansert likevel. )
Hvor mye fett bør jeg få i meg? tar som sagt 2-3 ss cocosa, bruker kokosfett til steiking(par-tre ganger om dagen, hvis ikke maten kokes da..det varierer litt), prøver nå å ha et par spiseskjeer rapsolje over maten også.
Så hvis jeg tar 2-3 ss cocosa, 2 ss rapsolje over maten 3 ganger daglig(altså 6 ss), pluss kokosfett som brukes til tilberedning av mat( kanskje et par ss hver gang?), pluss litt nøtter og fett fra selve maten(kjøttet og fisken, det vil jo variere litt; om det er laks eller torsk jeg spiser den dagen, eller kalkun eller lam). Ja og så er det kanskje litt fett i egg? Blir det nok fett da? og blir det en bra balanse, jeg tenker på omega 3-omega 6 balanse.. har raps en bra balanse?
du som heller ikke tåler gluten; vet du om det er gluten i udo's oljer?
ble litt mye spørsmål dette..