|
Sv: Cocosa+gå opp i vekt?
Jeg synes et høres fint ut det du gjør. Du kan godt spise så mye grønnsaker som du bare klarer så lenge du får i deg nok fett og protein mener jeg.
Jeg spiser også lavkarbo for vektoppgang (ganske lik historie som din, kan ikke spise melk eller gluten, veide 39 kg på det verste) Jeg gikk opp endel kilo på lavkarbokosthold noen år, men kom ikke lengre enn 46-48 kg, lå å svingte mellom det. De siste kiloene har jeg klart etter en graviditet. Første gangen jeg gikk så mye ned, så hadde jeg født, det var det som utløste det helt i meg. Og nå har jeg vært gravid og født og ammet igjen. Og i ammeperioden, så har jeg i tillegg til å spise lavkarbo fylt på med juice (det hadde ikke gått før, for jeg tålte ikke frukt), og nå har jeg klart å holde meg på 52-54 kg. Og det er jeg så glad for.
Ang. egg, så spiser jeg som oftest tre til frokost og tre til kvelds. (Med glutenfrie knekkebrød, de er ikke så veldig lavglykemiske, men med så mye proteiner og omeletten stekt i masse olje, så regner jeg med det blir ganske balansert likevel. )