|
Sv: Muskler - hvordan?
ja, funksjonelle konklusjoner jeg klarer å trekke er at det helt klart er sammenheng mellom å innta protein og muskelvekst. Det er det viktigste man skal passe på rett etter trening. Så leser jeg at for å høyne restitusjon og vekst et lite hakk til så tilsetter man karbo også.
Men bare karbo... så bare bygger men "ned" musklene.
Tenk engang konkurrerte jeg hver helg innen orientering. Alltid dårlig til å restituere, for lite mat, lang tid til neste måltid, for lite vann. Fikk alltid vondt i hodet på ettermiddagen. For en tulling... Visste ikke at jeg skulle spise med en gang etter trening... Rimelig dau dagen etter
jeg driver mest utholdenhetstrening og det jeg har merket etter å gått over til lavkarbo og passer på å få i meg proteiner jevnlig er at restitusjonen er mye bedre. Der jeg var dau i låra dagen etter er jeg nå bare småsliten og veldig sjelden støl. Jeg tar likevel litt druesukker i drikken om jeg har kjørt hardt nok. men noe mer enn 50g blir ubehagelig for mage, så jeg begrenser det der og lar heller karboen komme naturlig gjennom lavkarbo mat.
|