Vis enkelt innlegg
Gammel 13-02-08, 18:49   #16
Hallaron
Juniormedlem

Medlem siden: Jan 2008
Hallaron er ny på veien

Sv: Min 4 uke på ketolysekuren og har ikke fått de resultatene jeg håpet på ... Dessv

For meg var/er nok fløte en brems I tillegg tror jeg det er veldig viktig å få i seg alle vitaminene / mineralene kroppen trenger. Jeg starter dagen med en "nevefull" av ulike vitaminer og føler meg som en pillemisbruker, men tror dette er en forutsetning for at ketolysekuren skal virke skikkelig.
Jeg hadde som deg en svært optimistisk tro på ketolysekuren, men jeg må nok innse at vekttap på 1 kg eller mer i uka, det er unntakene og ikke regelen.
Jeg startet 3 januar og har nå gått ned ca 8 kg. mesteparten kom i løpet av de første 8-10 dagene, etter det har det gått med en hastighet på i underkant av 0,5 kg i uka. Det er frustrerende at det går litt i rykk og harde napp, men på den annnen side går det riktig vei hele tiden. Du skriver ikke om du har testet med ketolyssticks for å sjekke om du virkelig er i ketose. Det er sikkert lurt, om den slår ut kan du i alle fall slå fast at du er i ketose.
For min egen del kommer jeg til å la det gå ut Mars, så gjør jeg opp status, om jeg ikke har passert 12 kg reduksjon da, tror jeg nok jeg hopper over på lavkalori, og ser om det gir raskere resultater. En fordel med lavkalori er at du da kan bevilge deg en liten søtsak i ny og ne - det kan jeg ikke nå.. Men på den annen side er det enklere diett å følge nårman er på ketolysekur...

Jeg leser av og til på dette forumet at man kan brenne fett og samtidig bli stående på stedet hvil i vekt, fordi man bygger muskler og muskler veier mer enn fett.
Personlig tror jeg oppbremsing i vektreduksjon p.g.a. det er overnevnte er helt marginal - trist men sant.
For det første er ikke vektforskjellen mellom muskelvev og fettvev så utrolig stor.
For det annet er det an langdryg prosess å bygge muskler. Både kosthold og trening må ligge til rette for å bygge muskler. Bare spør de gutta som har store muskler på det lokale sol&bol studioet. Skal man øke muskelmassen betydelig (kroppsbygging) må man spise riktig, sove riktig og trene riktig. Trening for å øke muskelmassen er ganske forskjellig fra trening for å forbrenne fett.
En økning i muskelmasse på mange hundre gram i uka er det nok ytterst få som opplever, og da bare med hjelp av svært målrettet trening, svært målrettet kosthold, og sikkert litt ulovlige stimuli også....
Dette er min personlige mening, jeg har ingen faglig bakgrunn for å hevde dette, men synes det bør nevnes...

Hallaron er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat