Vis enkelt innlegg
Gammel 13-02-08, 10:05   #25
Begod
Seniormedlem

Begod sin avatar

Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Nordland
Alder: 57
Begod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastisk

Sv: Muskler - hvordan?

http://www.matoghelse.no/spis-og-dri...342-48965.html

Sitat:

I tillegg er det viktig å passe på at den nedbrytende perioden som alltid kommer etter en intensiv trening, blir kortest mulig. Inntak av raske karbohydrater som bananer eller sportsdrikker vil senke de økte nivåene av veksthormon etter trening.

Disse påstandene fra K.H er jo litt omstridte i treningsmiljøet, men jeg vil tro at som med alt annet så er reagerer vi alle litt forskjellig på karbs etter trening. Det som dog er helt sikkert er at carbs etter trening er mindre "skadelig" enn på andre tidspunkt. Så lenge man hovedsakelig ønsker å gå ned i fett prosent så er det etter min mening ingen grunn til å innta karbs hverken før eller etter trening. Jeg trente i flere år uten å innta noe særlig med karbs og hadde grei fremgang, etter en stund var jeg så gira på å øke muskellmasen at jeg prøvde meg på et ordinært BB kosthold for å optimal muskelvekst, resultatet var at jeg gikk kraftig opp i vekt og så og si alt sammen var fett.