|
Sv: Gravid
Hvordan går det med de andre verpehønene da? På tide med en oppdatering nå kanskje? Her går alt strålende! Masse liv i magen, faktisk litt i overkant mye. Får ikke sove om nettene fordi det dunker og vrir og vender og turner sånn i magen hele tiden, føler meg som John Hurt i den ene Alien-filmen! Hele magen buler ut her og der og jeg kan se både føtter og hender presse seg utover. Men koselig med liv da, kommer jo til å savne det etter fødselen.
Bare 8 uker igjen nå, pluss/minus. Blir spennende å se om jeg går til termin denne gangen. Sist ble jeg jo satt i gang 6 uker før termin pga. svangerskapsforgiftning, og lå innlagt fra og med uke 32, med sterke blodtrykksmedisiner 3 ganger daglig og konstant overvåkning med CTG, urinsamling og hele drittpakken. Nå er jeg jo 32 uker på vei på onsdag og har (bank i bordet) INGEN tegn på noe som helst negativt. Ikke engang ødemer, noe jeg føler "alle" i min termingruppe har. Har nok med vekttapet og kostholdet å gjøre, tenker jeg. Velger iallfall å tro det, hehe.
Skal på ultralyd på torsdag, da skal min deilige fireåring få være med. Hun er sykelig opptatt av lillebroren sin og inkluderer ham i ALLE fremtidige familieplaner. Hun er dødelig fornærmet over å ikke få være med på fødselen, men jeg har lovet henne å ringe bestemor og bestefar (svigers) med EN gang Luca er født slik at hun kan få komme og se ham, og alle i hele familien min har fått streng beskjed av en ganske så myndig fireåring om at HUN skal holde ham først!