Vis enkelt innlegg
Gammel 10-02-08, 13:14   #390
Karbosara
Seniormedlem

Karbosara sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Fjerdingby
Alder: 59
Karbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastisk

Sv: Hvem er vi? En liten presentasjon av oss med mer enn 30 kg for mye

Hei, Catta! Velkommen til nytt forsøk!...dvs ikke forsøk...NÅ skal det gå rette veien!!!

Jeg kjenner ikke til Skaldeman, men jeg er veldig fornøyd med ketolysekuren! Jeg har ingen indikasjoner på hvor mye jeg spiser, jeg spiser til jeg blir mett, slik det står i ketolyseboka.

Torkil forklarer en del i boka om forholdet mellom forbrenning av fett, proteiner og karboer...jeg fikk forklart at det helst skal være mer fett enn proteiner i ett måltid...hvis jeg er usikker på om jeg hat spist for lite fett i ett måltid, tar jeg en ss ekstra olje etter mat.

Jeg passer på at jeg spiser minst 10gram karbohydrater i grønnsaker, og at jeg ikke spiser veldig mye meieriproduker hver dag...kanskje bare mellom 3-5gk i løpet av dagen. De siste 5-7gk går med til diverse, som f.eks. wok til grønnsaker til middag, sauser, nøtter o.l...

Det blir jo litt å regne på i begynnelsen, men da lærer du fort, og blir tryggere på at du får i deg rett mengde.

Skaff deg en bok som du skriver ned alt pr dag: hva du spiser, spesielt vekten på de tingene med karboer, hvor mye og hva du drikker, evt trim, søtningsstoffer, resultat av veiing 1g pr uke,osv.

Da har du oversikten, nemlig! Du kan gå inn i boka å se hva du har gjort mat/trimmessig hvid du stagnerer, du kan finne tilbake til en uke der du virkelig gikk bra ned og se hva du gjorde rett...du kan også legge ut det du spiser i en journal hvis du lager deg en, så kan vi komme og titte på det du har spist, og kommentere det hvis du vil det...slik har jeg fått hjelp!

Pass på å drikke masse vann! Prøv å holde deg unna søtningsstoffer den første tiden, slik at evt søtsug kan legges død! Det er så deilig...så slipper du å fyse på alt mulig!

Vel...dette var noen tanker fra meg! Det finnes sikkert noen som kan gi deg flere råd, men jeg trakk fram det som jeg syns er viktigst når det gjelder mat og drikke...

Bestill vitaminene hvis du ikke har de, så får du dekket hele ditt dagsbehov med få piller!

Ellers vil jeg si: Dette er egentlig veldig enkelt! Ikke så komplisert som det kan føles som til å begynne med. Les boka godt en gang til før du starter, så skjønner du hva jeg mener!

Lykke til med valg av kur! Kom gjerne innom til meg!

Karbosara er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren, startet 1.nov, 2007 Svar med sitat