|
Sv: Eurobabbel - og journaler og blogger!
Hei alle goe bablevenner 
Denne dagen begynte litt dumt, for vekta viste oppgang, og det var faktisk uten grunn. Om den går opp etter i dag, er kanskje forståelig, men ikke den i dag morges..
I dag var det jeg som var på tur... eller egentlig ikke. Hadde bare en liten slantefest for meg selv, side vi gjorde innskudd i glassbanken i dag.. og kom ut med en skrekkelig mengde av alt mulig eh..whisky, vodka, gammeldansk, konjakk, vin... + +
Hva slags vin drikker dere som drikker vin?
Jeg er en enkel vindrikker... altså, selvfølgelig så liker jeg et glass portvin, sherry osv, hvis det er anledning, men sånn generell hvitvin og rødvinsdrikking til hverdags? Jeg er absolutt ingen vinkjenner, men har vanskelig for å tro at folk driver og skvalper og pøser vin til hverdags i noen dyr prisklasse... jeg holder meg på 3- litere til rundt 300 kroner. greit nok.
Hvitvin er grei, jeg er en enkel sjel som er glad i den enkle, friske og gode Tariquet. Har alltid minst en 3-liter stående. (selv om jeg vet at den er bedre på flaske) Rød er verre, men nå har jeg funnet en som er enkel og grei: En chilensk som heter Vina Maipa. Skikkelig pappvin.. sånn mellomsur.
Egentlig skulle jeg smake på en "Distre" drink i kveld, vodka, 7up og bringebær, har fått det i hus, men glemte det pga vinen.
Å, så gøy det hadde vært med besøk i stampen. Gjestesuppe er helt topp det
|