|
Sv: Karbo-loading
Min første lavkarbo-konkuranse er historie og for en opplevelse det ble!
Startet dagen 06.00 med egg og bacon og to tynne skiver. Like før start 09.40 ble det en liten shake med honning og cocosa og litt farris. Med meg i camelbaken hadde jeg rent vann og ei flaske med shake, honning og cocosa. Drakk jevnt og trutt av vannet og etter to mil stoppet jeg opp på en matstasjon når tempoet på gruppa jeg lå i gikk ned og drakk hele flaska med "super-blandingen". Jeg hadde følt meg veldig pigg så langt, men begynte å bli litt kjørt etter mye staking pga dårlig feste på skiene. Etter at flaska var slukt, kjente jeg etter ca 20 minutter at kreftene kom sigende tilbake. Deilig å slippe denne opp og nedturen som disse energi-gelene gir. Disse har jeg alltid brukt i sykkelritt og er et helvete å få ned, med en påfølgende nedtur som varer helt ned i kjellern.
Kom i mål 25 minutter foran målet jeg hadde satt meg og jeg trodde nesten ikke mine egne øyne når jeg så på klokka. Ingen antydning til kramper, jevn flyt hele veien, mye staking, uten at dette tok knekken på meg.
Alt i alt mitt første skirenn på 15 år ble en gedigen opptur og mitt store mål om merket på Birken kan justeres fram til i år, IKKE 2010 som jeg satte når jeg begynte å trene i fjor vår.
Birken skal gjennomføres uten karbo-loading, for å finne ut hva som funker best for meg.
Hilsen strålende fornøyd Tommy :-)