Vis enkelt innlegg
Gammel 08-02-08, 18:06   #63
Dilly
Seniormedlem

Dilly sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Dilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressurs

Sv: Ideer for anvendelse av Eurodiettmaten

Nå har jeg nettopp konstruert en fase2-middag igjen. Men jeg hadde vel ikke valgt hvalkjøtt hvis jeg hadde hatt en skikkelig kubiff. Pytt, det ble greit:

Tomatsaus
Jeg tar halvparten av en boks med knuste tomater, det blir vel ca 200 gram. Dette heller jeg oppi den lille hakkebollen til stavmikseren. Så putter jeg oppi en bit løk, en klype frisk persille, en bit rød chili og/eller et par biter med grønne jalapeñoser i glass fra Santa Maria eller andre.

Denne sausen heller jeg over det som jeg har stekt til middag i dag, kanskje det bare er kjøttdeig, eller hvalkjøtt, eller fisk.

Hvalkjøttgryte med blomkål.

Ca 250 gram kokt blomkål, som den er, eller mos den. Jeg moser den helst.

150 gram hvalkjøtt kuttes opp og stekes. Hell over tomatsausen og kok i 5 minutter eller litt til.

Hell sausen på blomkålen og spis.

Grei ED-fase2-middag. Andre kan bare slenge oppi en smørklatt og/eller litt fløte.

Blomkålen inneholder ca 7 karber og sausen ca noe under 10. Landlord gir færre karber. På fase 2 har vi lov å spise 250 g tomat eller løk, så det er greit.

Vedlagte bilder
Filtype: jpg Hvalbiffgryte med blomkål.jpg (195,5 KB, 6 visninger)

Dilly er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo Svar med sitat