Vis enkelt innlegg
Gammel 08-02-08, 12:13   #19
Lisbeth
Seniormedlem

Lisbeth sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Oslo
Alder: 58
Lisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastisk

Sv: Hmm her var det ikke mye liv ...

Opprinnelig lagt inn av Dilly, her.

Eksempel? Ja.. han sier 70% av energien fra fett, 25 % fra protein og 5% fra karbohydrater. Oversatt til et kosthold med f.eks. 1500 kalorier i døgnet så betyr det ca 4-500 g kjøtt, fisk, egg, skalldyr, ost mv. og 100 gram fett og ca 4-500 g grønnsaker med lite stivelse. Man må justere litt opp eller ned på fettmengden, gjerne smør, om kjøttet er veldig fett eller veldig magert. Men veldig vanskelig virker det ikke. Egentlig enkelt å regne seg frem til sånn som jeg sier.

Endelig noen som har noen tall å komme med, jeg har vært veldig usikker på akkurat det..

Da ser ikke mine tall sånn aller værst ut. Siste uka har 24%-28% av energien kommet fra protein, 70%-73% fra fett og 2%-4% fra karbohydrater.

Står det noe om hvor mange kalorier man burde få i seg??

Lisbeth er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat