Jeg tror jeg dåner!!!!!!!!!
Vet ikke hvilken planet dere eller jeg er ifra........ men det kan ikke være fra den samme....... Jeg skjønner ikke helt problemet til deg/dere.....
Jeg er mor til 3, de 2 yngste har matvareallergi, astma og eksem. Kan ikke forstå at du, Nooria, er villig til å lyve på deg og ditt barn allergi!!!!!!!!!!
Det er jaggu ikke enkelt å leve med matvareallergi skal jeg fortelle deg!!!!!
Har dere folkens hørt om sammensatt kosthold?
Vi kan bare ikke fjerne en matvare eller en matvaregruppe fra barnas kosthold!
Selv om måtehold er bra, er det ikke sundt å fjerne feks. sukker og hvetemel helt fra kostholdet til små barn!
Kan ikke forstå at det kun er barnehagen sin oppgave å sørge for kostholdet til barna.
Mulig dette virker litt fjollete, men jeg ble rett og slett provosert da jeg leste dette!
Og fant ut at jeg bare måtte svare med en gang.
Har du fortalt på helsestasjonen at du utelater viktige ting i ditt barns kosthold?
Det er fort gjort å bli underernært når dere driver på sånn med en liten kropp!
Nå må dere ikke tro at jeg fyller mine barn med sukker og loff, de har et så sundt og normalt kosthold. (så sundt og normalt det lar seg gjøre når de ikke tåler egg fisk nøtter melk og soya........)
Så det blir ingen aplaus ifra meg nei!!!!!!!!!
Opprinnelig lagt inn av Nooria
Jeg skjønner.
Sønnen min har så godt som aldri hatt hvetemel eller sukker i sin kropp. Når han begynner i barnehagen ser jeg for meg at jeg gir inntrykk av at han er intollerant for visse matvarer. Vi har en del diabetes 2 i familien, i tillegg til at både jeg, moren min og mormoren min er overbevisst om at vi ikke tåler melk. Nå har jeg for min del tenkt å sjekke dette skikkelig opp snart.
Det er jo slik at allergikere skal være forsiktig med hva de gir barna. Da bør man vel også være det når man er intollerant. Så jeg kan f.eks si at jeg tåler ikke så og slik og derfor mener spesialistene at sønnen min ikke bør ha det.
Har ikke strategien klar men jeg har jo god tid på meg. Skal muligens ha Au pair i to år til.
|