Vis enkelt innlegg
Gammel 06-02-08, 19:29   #40
Manina
Utforsker

Manina sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Akershus
Alder: 59
Manina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastisk

Sv: Cocosa, hvordan klarer du å få det i deg?

Opprinnelig lagt inn av Tullehøna, her.

mye spennende her, jeg tar litt i kaffen.
Men jeg lurer nå på HVOR viktig dette er?
Altså coscoaen

Hvis du liker å lese om slikt, så anbefaler jeg deg boka "The Coconut Oil Miracle" av Bruce Fife. Der står det om en mengde helsefordeler av kokosfett. Men, det er et poeng for han at man erstatter andre usunne oljer med det. Det er altså ikke meningen at man skal bruke en masse vegetabilske oljer til steking og baking, og så bruker en dette som tillegg. Dessverre er det jo såpass dyrt i Norge, at en ikke har råd til å bruke det i vanlig matlaging. Den dyreste cocosaen er den sunneste, fordi den har også mange antioksidanter som er bra for helsa.
Det hjelper på stoffskifte, vekt, utseende, hormonbalanse, fordøyelse, osv. Han anbefaler ca. 3,5 spiseskjeer per dag, men da altså alt inkludert.