Opprinnelig lagt inn av MHM
Men synes du ikke det er viktig å vite HVORFOR før man prøver ulike tiltak?
jo det kan være lurt å finne ut hva det er... Men så spørs det jo om det går an å finne ut hva det er, og om det er så lurt å vente til det får utvikle seg til noe som går an å finne ut hva er...
I min definisjon, så er sykdom ubalanse... Når ubalansen blir for stor og fastkjørt kalles det sykdom. Jeg er litt for å gjøre noe med ubalansene før de får satt seg... 
(En liten historie om emnet: Vi var på sykehuset med vår sønn som ble operert, vi oppdaget at såret var begynt å bli hissig, innen legen kom var det blitt enda verre... Legen så på det, og tegnet en rød runding rundt det hissige operasjonssåret og sa: Når det har spredd seg utover den linjen skal vi behandle det.... etter en halv time der det hadde spredd seg mer, kom vi på aloevera-propoliskremen vi hadde med i tilfelle... Vi smurte denne på ca hver halve time, og så det krympe innover igjen... Når legen kom innigjen etter noen timer var han imponert, og vi fikk dra hjem... - Så altså moralen i denne historien er at det kan være lurt å ta tak i symptomene også, før det utvikler seg til noe mer... )
Et annent tips jeg glemte er å drikke Kjerringrokk te.