|
Sv: 4 uker - 7,5 kg og noen små ting jeg lurer på
Gratulerer med en FANTASTISK start, du kan ikke seriøst mene at du synes dette går tregt ? - Nå som barna har lagt seg og det er lørdags kveld hadde det vært godt med en Cognac, men jeg er usikker på om dette er "lov"? Det står jo i boka at man kan drikke rent brennevin, men er det blankt brennevin, eller gjerlder dette for brunt også?? Noen som kan mene noe om dette?
- Dessverre er det ikke anbefalt å drikke cognac på kuren, denne inneholder endel sukker. Whiskey er lov da... Mener det står om dette i boka?
- På en del pastiller står det så og så mye karbohydrater, derav xx gr sukkeralkoholer. Er det slik at vi kan trekke vekk sukkeralkoholer? At disse ikke teller?
- Det er riktig, sukkeralkoholer trekkes fra, de tas nemlig ikke opp i kroppen men går tvers igjennom. Men vær forsiktig og moderer inntaket :erfaren:
- Er det slik at om man lever på et lavkarbokosthold (ikke ketolyse). Så vil kroppen midre "ta til seg" fett fra kosten. Tanken er at et kosthold med lav GI vil gi jevnt blodsukker, få insulintopper, og derved at man ikke legger på seg p.g.a. insulintoppene? Noen som skjønner hva jeg snakker om? Enige ? Uenige?
- Enig i at et GI-balansert kosthold er en smart vei å gå etter endt ketolyse, men ikke gå brått over. Trapp opp med Atkinstrappen.
- En del av forklaringene når man kommer til en terskel er at kroppen må tilpasse seg, og at man ofte kan oppdage at kropen minker selv om vekta står stille. Fett er lettere en muskler og fettet blir erstattet av muskler er teorien. Er det en allmen oppfatning at ketolyse kuren ikke gir noe muskeltap men tvertimot kan gi økning i muskelmassen?? Vel er ketolysekuren bra, men så fantastisk er det vel ikke?

- Prøver å finne en fin måte å formulere ett svar her, men greier ikke, håper du får ett vettugt svar på dette

- Om et par uker resier jeg en uke på ferie og da ser jeg det som ekstremt vanskelig å følge opplegget. Jeg regner da med at det blir en det karbohydrater
. Er det noen som har erfaringer med ferieavbrudd og gjennoptak av kuren? Ting en bør passe på under ferien.. 
- Ja, jeg har hatt to ferieopphold. Og det går fint å komme i gang igjen. Men med to erfaringer rikere, kommer jeg ike til å skeie ut slik igjen, hoppet ut av lavkarbo og frotset. Kroppen min var ikke glad for dette og jeg hadde diverse PLAGER i denne forb. I tillegg til at jeg begge gangene gikk opp 5 kilo, det var riktignok stortsett vann og ble borte uka etter, men det var VONDT. Anbefaler å holde deg til lavkarbo så godt det lar seg gjøre!
Lykke til!