Vis enkelt innlegg
Gammel 03-02-08, 13:02   #20
Equilibrium
Juniormedlem

Equilibrium sin avatar

Medlem siden: May 2007
Hvor: 3rd rock from the sun
Alder: 53
Equilibrium er ny på veien

Sv: Hjelp ... (Føler meg dårlig i starten på Ketolyse)

Opprinnelig lagt inn av totitten, her.

Dette er min andre dag på ketolysekuren, og jeg føler meg dårlig. Er det normalt? Har hodepine, kvalm og helt slapp i kroppen. klarer nesten ikke noe. Er i tvil om jeg klarer å fortsette dette... Trenger gode råd nå.

Kjørte selv en rigid ketolyse/ skaldeman kur en 4- 5 mnd før jul og hadde i løpet av denne tiden en GOD DEL hodepine. Verst om morgenen. Men som de sier: "No pain, no gain" eller kanskje det var "No brain, no pain"...?
Uansett så virket maten den! En hel del kilo ble borte.
Men jeg vet også at da jeg gikk over til "vanlig mat" i en periode (skaldemans kunstige sommer). Så ble jeg helt utrolig kvalm de første dagene etter jeg har begynt på fett/ protein dietten igjen. Men denne kvalmheten gikk da over etter kort tid.
Jeg skal forøvrig gå over til skaldeman igjen nå i februar, i og med at det fortsatt sitter igjen en del "stabeiser" av kilo. Så det negative ved maten burde vel bli oppveid av det positive?"!
Slapphet var noe jeg opplevde også. Men det gikk over etter hvert.
Det rare er at under fysisk fostring fungerer kroppen mye "jevnere" over tid. Jeg har alltid likt å trene og å bevege meg. Men den gang jeg gjorde det da jeg gikk på "vanlig mat"; så møtte jeg veggen mye raskere.
I de perioder jeg har lagt hovedtyngden på fett og proteiner så kan jeg jobbe mye hardere og jevnere over tid! En behagelig følelse

Equilibrium er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse/ Skaldeman Svar med sitat