|
Sv: Billigere alternativ til Cocosa
Opprinnelig lagt inn av Nille, her.
Cocosa er bra for oss fordi den inneholder laurinsyre, andre mellomlange fettsyrer, vitaminer, mineraler og antioksidanter kroppen vår trenger. Den er i tillegg bra for huden og for fordøyelsen. Det menes også at den til en viss grad kan øke forbrenningen. Noen steder her i verden blir man anbefalt kokosolje istedenfor medisinering om man er på grensen til å ha lavt stoffskifte da dette også skal kunne stimuleres av oljen.
Har tenkt endel over dette siden jeg leste det igår - for jeg har jo hypotyreose og er medisinert for det (for tiden bruker jeg 3 g Armour og 25 mg. Levaxin). Formen har ikke vært så veldig bra det siste året etter overgang fra levaxin/liothyronin til Armour - fremgangen har jo vært der men det har gått veldig tregt. Har vært sykemeldt stort sett hele 07 (100% i 3 mnd. deretter i gradert sykemelding). I oktober var jeg nær ved å gi opp å bli helt bra igjenn, men måtte jo bare fortsette. I november var jeg 40% sykemeldt og måtte passe på å hvild de dagene jeg hadde "fri", trening orket jeg kanskje 2 ganger i uken. I desember jobbet jeg delevis fult (hade endel feriedager tilgode som jeg tok ut i enkeltdager gjennom hele desember) men hadde ikke overskudd til å trene noen ting.
MEN nå har jeg hatt en skikkelig opptur. Etter jul har jeg sakte men sikkert bare blitt bedre og bedre. Jeg har jobbet fult hele januar samtidig som jeg begynte å trene litt ved siden av - og det har gått veldig greit. Har økt treningsmengden med ca 1 time pr. uke - uten problem. Nå kan jeg faktisk trene 4 ganger i uke i tillegg til full jobb - uten problem - formen og energien er på topp, det samme er konsentrasjonen og "uthodenheten" - helt utrolig deilig .
Syns det er så rart at formen kan endre seg så drastisk fra den ene mnd. til den andre, men tenkte at endelig har Armouren begynt å virke.
Det rare er at jeg i desember begynte å lage Georgines cocosa-sjokoladene - og de har jeg faktisk kost meg med hver dag siden (unner med 2-3 små til kaffe'n hver dag). Lager en god ladning hver helg, og har gjennom hele uken! Har brukt 2 glass med cocosa (lagde siste ladning igår).
Lurer på om det kan være cocosa'en som har en så positiv innvirkning på stoffskiftet??