Vis enkelt innlegg
Gammel 02-02-08, 23:41   #609
Dilly
Seniormedlem

Dilly sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Dilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressurs

Sv: Eurobabbel - og journaler og blogger!

Opprinnelig lagt inn av indi, her.

Takk for informativt innlegg Dillyvennen
Et dumt spørsmål kanskje da... HVis for mye protein i forhold til fett er feil, hvordan kan man da forklare ED?

Nei, hvordan forklare ED? Aperompe? Det er høyprotein, lavfett og lavkalori.. jeg tror det ligger i lavkalori + ketose. Jeg gjetter på at det er nødvendig med en så høy andel protein for at muskelmassen ikke skal ta sin hatt og gå, med så lite næring. Husk at det ikke er mange grammene det dreier seg om, maks 50-60 gram protein pr dag på ED, så det er ikke "mer" protein i ED enn i f.eks. atkins, bare mye mindre fett og energi.

Det som står i den boka, er at halvparten av de proteinene vi får i oss blir omdannet til glukose, og dette medfører videre at kroppen omdanner det til fett på kroppen.

Det står at fett metter lengre enn protein, og det sammenlignes en kjøttmiddag uten fet saus, eller med fet saus. I testen holdt metthetsfølelsen i 2 timer for den uten saus, men mye lenger for den andre.

Akkurat det der med forholdet mellom fett, proteiner og karber står sikkert veldig mye om inne på matoghelse.no og rundt på forumet her. Jeg synes det er vanskelig å forstå såpass at jeg kan brukes til noen forklaring.

Det er mange gode artikler på nettet om disse sakene

Dilly er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo Svar med sitat