Vis enkelt innlegg
Gammel 02-02-08, 14:10   #592
Cam
Juniormedlem

Medlem siden: Nov 2007
Cam er på en erverdig vei

Sv: Eurobabbel - og journaler og blogger!

Pannekaka som tacolefse hørtes bra ut! Jeg liker den som den er også, men fint med variasjon! Men jeg venter nok til jeg er i fase 2, så jeg kan ha kjøtt med også!

Det er litt rart for meg å være på ED og måtte følge alle disse reglene om minst mulig fett hele tiden... For som sagt tidligere, jeg er jo Skaldeman"disippel". Og det er jo ikke fettet som er farlig, det er karbene!? Skaldeman (og tusenvis som har fulgt hans råd) har jo rast ned i vekt, og det på massevis av fett, en del proteiner og lite til ingenting karber. Det er fett som trenges for å tenne "fettbålet" i kroppen, altså få forbrenningen i gang. Og eskimoer og andre "naturfolk" har jo i alle år levd kun på fett, nesten. Og de har jo aldri vært plaget av hjerte og karsykdommer eller ligenende. Det har de først fått etter at de begynte å spise "vestlig".

ED funker jo, men jeg kjenner jeg blir litt matt av den store fettskrekken som liksom hører med, det samme gjelder Fedon.

Jeg går på ED nå for å komme igang med nedgangen litt raskt, sånn at jeg blir inspirert til å komme helt i mål. Jeg kommer til å ende opp med et lavkarbokosthold når jeg er nede i ønsket vekt, men jeg kommer ikke til å være så redd for fett. Jeg kommer nok til å skeie ut med en pizza i helgen, litt frukt av og til osv ..., men stort sett holde meg i ketose, tror jeg.

Hvis dere ikke har gjort det, bør dere lese Sten Sture Skaldemans bok "Spis deg ned i vekt" - om ikke annet for å få et annet perspektiv på det hele! Den er dessuten veldig interessant og morsomt skrevet.

Jeg tror det koker litt ned til hvor karbohydratfølsom man er. For noen er Fedons kosthold (der man ikke er i ketose) OK, mens for andre passer et mer fettrikt Skaldemanmåltid bedre.

Jeg kjenner bare at jeg er litt revet mellom to "ideologier" - Fedon og Skaldeman! Litt irriterende til tider.

Synes forresten at en egen "byttetråd" for EDprodukter ikke var noen dum idé - ser ikke for meg at jeg noen gang får i meg de suppene og dessertene, hehe.

Cam er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo Svar med sitat