Vis enkelt innlegg
Gammel 02-02-08, 00:10   #7
Nille
Administrator

Nille sin avatar

Medlem siden: Feb 2004
Alder: 69
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Billigere alternativ til Cocosa

Opprinnelig lagt inn av Bamse, her.

Var på Eksotisk butikk og fant en kokkosnøtt olje som heter Pride 100% pure coconut oil på 500ml, til 25kr. Jeg tror jeg betalte rundt 150kr for cocosaen
Noen???

Den er ikke extra virgin, og selv om kokosolke tåler sterke varme kan den inneholde billigere (innblandede) oljer/avfallsprodukter og transfett og bør absolutt ikke brukes. At det står "pure" betyr ikke noe. Om du bruker den kan du like gjerne kjøpe delfia fett og spise det.

Litt av vitsen med cocosa er at den er garantert ren (Pure varianten) og extra virgin. Den har egenskaper kun extra virgin har. Står det ikke spesifikt extra virgin på flaska ER det ikke extra virgin heller. De har ikke lov å merke den med det om den ikke er det. Men hvem som helst kan kalle olja si pure. Det skal bare bety at det kun er kokos i den og at den ikke er tilsatt andre oljer. (Men er den produsert langtvekkistan og ikke er skikkelig merket vet vi ikke hva som er i den, vet vi vel). Vær alltid skeptisk til flytende kokosolje i normal værelsetemperatur. Den SKAL kremaktig/hard i konsistensen om den er extra virgin/pure og ikek blandet med andre typer oljer og mulig transfett,

Det behøver ikke være Cocosa alså. Bare den er extra virgin !

Sist redigert av Nille : 03-02-08 kl 10:31. Årsak: Presisiering av konsisensen på kokosolje.
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat