Vis enkelt innlegg
Gammel 01-02-08, 17:00   #564
Cam
Juniormedlem

Medlem siden: Nov 2007
Cam er på en erverdig vei

Sv: Eurobabbel - og journaler og blogger!

Hei all sammen :-)

Mye diskusjon ang. salt her, ser jeg :-) Jeg spiser KUN søte produkter, går stort sett i barer, pannekaker, brownies og sjokoladefrokostblanding. Jeg spiser heller ingen ting (!!) grønnsaker igrunnen. Jeg liker grønnsaker, det er ikke det, men ikke så stas når man ikke kan ha kjøtt til (jeg er i fase 1 ennå) og dessuten savner jeg de grønnsakene som hører til fase 3 og senere. Mais, f.eks.

Var hos legen nettopp, og etter 2 uker (inkludert en fest-sprekk med øl) har jeg gått ned 4 kilo. Men dette var BARE fett! Ikke minket noe på muskler eller vann, så det er jo veldig bra.

Legen prøvde å få meg til å spise grønnsaker og mer salte ting, for at jeg skulle "føle at jeg hadde et ekte middagsmåltid", ikke bare produkter. Men grunnen, rent fysisk, er at man ikke skal miste så mye vann. Salt binder jo vann i kroppen.

Men siden jeg ikke hadde mistet noe vann, kun fett, var det tydeligvis ikke noe problem for meg å droppe salte måltider, så da kunne jeg egentlig gjøre som jeg vil. Jeg passer bare på å drikke nok vann.

Jeg spiser 4 (av og til 5) EDprodukter per dag, og er ikke sulten. Føler derfor ikke behov for å spe på med masse grønnsaker. Pepsi Max drikker jeg når jeg vil. Det blir nok mer enn ett glass per dag, men ikke kjempemasse heller. Det varierer veldig fra lege til lege hva de mener om det, min drikker det selv også :-)

Men når jeg skal over i fase 2 kommer jeg nok til å spise mer salt og grønnsaker, for jeg liker det egentlig godt. Har bare ikke følt noe behov for det nå.

Og jeg kommer ikke til å gå ut av ketosen i fase 3 og 4 heller, ser ingen vits i det. Det er jo ikke farlig å være i ketose! Jeg skal ned mye, så kommer ikke til å spise NOE av ris, pasta, masse frukt el.lign, bare fordi EDprogrammet sier det. Jeg er jo egentlig en av Skaldemans disipler, og mener at ketose er en bra tilstand. Og det mente legen min var helt greit.

Puh! Dette ble langt! Sorry! Hadde bare så mye å si om emnet!!!

Cam er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo Svar med sitat