Vis enkelt innlegg
Gammel 31-01-08, 21:44   #24
Embla
Juniormedlem

Embla sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Alder: 43
Embla er på en erverdig vei

Sv: Denne gangen SKAL jeg klare det- Emblas kamp mot kiloene

Dag 5 av detox-kuren:

Går fremdeles mye på do, men har merket en liten nedgang, sannsynligvis fordi jeg ikke drikker like mye vann som jeg gjorde til å begynne med(noe jeg virkelig burde gjøre). Nå har jeg kun to dager igjen av kuren og jeg føler faktisk at jeg har gått ned litt, så nå blir jeg skikkelig skuffa dersom jeg går på vekten og finner ut at jeg har gått oppover i stedet(j/k).

Har faktisk ikke fulgt et skikkelig lavkarbo kosthold denne uken(fy!), men jeg prøver å holde meg på matta så godt det lar seg gjøre. Har prøvd ut flere av oppskriftene jeg har funnet her inne(Isets ovnsbakte kyllingfilet med rømme og grønnsakssaus i går og Nilles ostelasagne i dag....nam ).

En ting jeg også har funnet ut er at middagsrester av den typen egner seg ypperlig til lunsj på jobben dagen etterpå. Hadde med meg kyllingrestene i dag og spiste det sammen med en salat, det smakte bare herlig Og kollegaene mine(som forøvrig synes det er både morsomt og spennende at jeg gradvis skifter til en lavkarbo livsstil) skryter hemningsløst av maten jeg har laget. JEG......som knapt nok kunne steke så mye som et speilegg før!!! De prøver forresten også å friste meg med fastelavnsboller, kaker og andre godsaker, men jeg har vært standhaftig og har klart å stå imot så langt

Endringene i kostholdet begynner så smått å virke inn på kroppen også. Takket være mat som for det meste er protein- og fettholdig + grønnsakene føler jeg meg utrolig mett etter hvert eneste måltid. Og mellom måltidene har jeg ikke engang lyst på mat!!! Jeg er rett og slett så mett flere timer etter hvert måltid at det å putte noe i munnen nærmest blir utenkelig. Dette kommer fra en som konstant pleide å småspise tidligere og som knapt nok kunne sette seg foran pc'en uten å få lyst på noe å putte i munnen. Gleder meg virkelig til fortsettelsen og håper den blir minst like lovende som starten

Embla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ny i gamet- vurderer ketolyse Svar med sitat