|
Sv: Eurobabbel - og journaler og blogger!
Kort om fase 3:
3a er to kjøtt- eller fiskemåltider, 2-4 EDprodukter, samme grønnsaker som før, liste 1 og 2, men 1 fruktporsjon, som er enten et eple, en pære eller en appelsin, to aprikos, eller to kiwi, eller tre plommer, halv melon(!) (men ikke vannmelon), kvart ananas, 150 g jordbær, bringebær eller rips, eller 100 g hermetisk frukt uten sukker.
3b er det samme men i tillegg kan du spise 100 g grønt fra liste 3, som er disse interessante varene: artisjokk, bønner, erter, gresskar, gulrot, kikerter, kålrot, linser, mais, pastinakk, rødbeter og vannkastanjer. (Savner mais og gulrot jeg, men aner ikke helt hva jeg skal med pastinakk... )
I tillegg står det at du kan bytte en kjøtt/fiskeporsjon med ED-pasta, den har ikke jeg sett på bestillingslisten...
3c er det samme som over, men utvides med 1 porsjon brød, som er 1 skive dr lindbergs rugbrød, 2 knekkebrød wasa fiber pluss, eller 3 klibrød sæthre fiberrik eller ggklibrød.
I tillegg kan du bytte ut en kjøtt/fisk porsjon med melkeprodukt, som er 150 g cottage cheese, 4-5 dl youghurt naturell, 90 g hvitost (ricotta eller feta) eller 5 dl skummet melk.
Disse tre fasene skal vare to uker hver.
Regner med at en spretter raskt ut av ketose når frukten introduseres.
For min egen del syns jeg dette høres litt voldsomt ut, jeg hadde nok hatt følelsen av at jeg spiser hele dagen om jeg skulle fått i meg alt dette!
I julen fikk jeg beskjed om å kjøre 3a uten frukt, for å holde på ketosen. Det ble alt for mye, altså to ed-måltider og to kjøtt/fiskmåltider pluss det min venn blomkålen, så da ble det færre pulverposer og det er jo ikke dumt! Ser fram til å droppe noen av dem!
|