Vis enkelt innlegg
Gammel 29-01-08, 11:44   #82
Photobscura
Supermoderator

Photobscura sin avatar

Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 46
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Tips og råd, utenom det vanlige ...

Ok, her er noen av mine beste skjønnhetstips, som i tillegg er ganske billige.

Jeg pleier å en gang i uka eksfoliere (fint ord for å skrubbe) huden med fint mineralsalt (confecta, seltin og LO-salt funker) blanda i olivenolje. Du kjenner det, men det blir ikke sårt, og det er ingen fare for å skrape opp huden. Skyll deretter ansiktet godt med vann og eventuell vask det med såpefri vask (jeg bryker dr. greves intimsåpe og er ganske fornøyd med den, forsåvidt).
Jeg pleier å gjøre det før jeg dusjer, så jeg får skylt det godt vekk da.
Når du har tørket ansiktet ditt, så smører du det inn med jojobaolje, det er ganske billig og drøyt (jeg har kjøpt min på sunkost, 80 spenn for 100 ml, og man trenger ikke mer enn omtrent to dråper til hele ansiktet). Dette er naturlige greier, og man er garantert å slippe tilsetningstoffer og annet skit.
Huden blir babymyk, og man tetter heller ikke porene. Ergo: Myk og ren hud!

Jeg pleier å gjøre dette hver søndag, og har mitt eget lille spa. Da tar jeg en grønnleiremaske på før jeg smører inn huden med olje (har kjøpt en på body shop tilsatt basilikum, men de har leiremasker for ca tolv spenn med bare naturlige ingredienser på vita), og har kur i håret. Om du ikke har råd til en ordentlig hårkur, så gjør det godt for håret bare å bruke en vanlig balsam, og bruke som en slags innpakning. Til tross for hva som står på pakkene, så lar jeg det hele være i ansiktet og i håret en halv time. Da føles det mer som ånkli spa

Velvære og godt stell for en billig peng!

Siste rest, nytt forsøk:

Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat