|
Sv: Forkvaklet
Opprinnelig lagt inn av SusieBlues, her.
"Blir du ikke lei av så kjedelig og ensidig mat?"
Ensidig?? Kjedelig??.
En kollega av meg spurte (litt sånn overbærende): "Blir du ikke lei av å spise den salaten din hver eneste dag ?" (Kan tilføye at salaten min var veldig variert, aldri den samme to dager på rad. Lagde den sjøl hver morgen før jeg gikk på jobb). Hvorpå jeg svarte "Nei, ikke mer lei enn du må bli av de tre skivene med brunost du har spist til lunch hver dag de siste fem årene jeg har jobba her"...... Det stoppa kjeften hans gitt. 
Der jeg jobber nå har vi svær kantine med stor salatbar. Og kantina er subsidiert. Vi betaler 300 kr mnd og kan spise så mye vi vil. Nå jeg er på vei til bordet med min salat leger jeg merke til at nesten ALLE spiser salat, enten som hovedmåltid (med proteiner til), eller ved siden av annen mat. Tror folk er i ferd med å bli sunnere jeg. Men nå kan det jo hende at dette er påfallende nå fordi det er rett etter jul......
Jeg syns ikke det er forkvaklet å legge merke til hva andre spiser når man er opptatt av eget kosthold. Det er en fase man går igjennom. Det går over....