Vis enkelt innlegg
Gammel 28-01-08, 13:28   #14
Goggen
Seniormedlem

Goggen sin avatar

Medlem siden: Jan 2006
Hvor: Trondheim
Goggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastisk

Sv: Er det "lov" med baconsvor?

Opprinnelig lagt inn av Goggen, her.

Jeg har sendt ICA en e-post om hvorfor det er nærmest uspiselig p.g.a saltinnholdet. Samtid spurte jeg om kvaliteten på palmeoljen og om trasfett.

Skal legge ut svaret her hvis det dukker opp.

Hadde rent glemt dette. Men svaret kom det. Her er mailen fra ICA:

Takk for at du henvendte deg til oss.

Vi har snakket med leverandøren, og de kan opplyse at det er 0,72% transfettsyrer i produktet Euro Shopper Baconsnacks. Når det gjelder mengden salt må vi vite lotnr og holdbarhetsdatoen for å kunne sjekke om det er mer salt enn hva det skal være i
produktet, men i følge produktspesifikasjonen skal det være 2% salt i produktet. Dette er et snacksprodukt med høyt fett- og saltinnhold, og bør derfor spises med måte som alle andre produkter med mye fett (spesielt mettet fett) og salt. Vi har
ikke mottatt andre klager på for høyt saltinnhold, men vi noterer det.

Vennlig hilsen
ICA Kundekontakt

Hvis det er flere enn meg som mener dette produktet er for salt, kan dere sende en mail til ICA . Forbrukermakt i praksis?

Goggen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman Svar med sitat