Vis enkelt innlegg
Gammel 28-01-08, 06:18   #2
Dilly
Seniormedlem

Dilly sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Dilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressurs

Sv: Foodprocessor - trenger anbefaling!

Opprinnelig lagt inn av Rattata, her.

Jeg ser at det er mange oppskrifter på lavkarbo som fordrer malte nøtter - hva bruker dere?

Jeg har en kenwood kjøkkenmaskin fra før, og vet at det kan settes på ulike tilleggsapparater på denne, men vet ikke om noen av disse egner seg til å male nøtter? Har søkt på nettet men ble ikke noe klokere av det...

Jeg har en gammel foodprocessor (1992 ca) - kan jeg male nøtter med den? (den har to knivblader som går rundt)

Hei
Fotprofessoren er grei nok til å finhakke nøttene, og det kan bli veldig finmalt oppi der. Nøttekaker er helt ok. Men selv har jeg erfaring med at det blir aller finest på mandelkvern. Sånn manuell til å feste på bordkanten og sveive, eller sånn med sugefot til å feste på en glatt flate.. Det går jo veldig fort å sveive opp en pose nøtter, men litt lenger tid om du skal bake kransekake. Det går jo, det og.

Tror ikke det hjelper noe med nyere maskin, det er samme prinsippet, det er jo bare å forsøke, går det ikke, så maler du på kvern neste gang
og smaksprøvene kan du jo legge ut her

Dilly er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo Svar med sitat