Vis enkelt innlegg
Gammel 26-01-08, 20:23   #4
Nille
Administrator

Nille sin avatar

Medlem siden: Feb 2004
Alder: 69
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Hvorfor passer klærne enda?

I gjennomsnitt betyr 10 kilo et størrelse. Men for noen er det nok med 5, - andre må opp i minst 15 - kanskje 20 !

Det er jo klart at du har blitt mindre når du har tatt av såpass. Og klærne sitter løsere sier du jo. Da er det mulig at mindre størrelser passer. Hvordan vekttapet virker på kroppen er forksjellig fra person til person. Noen merker vekttap raskt. Plutselig er det to størrelser mindre. men så er de gjerne på den størrelsen lenge. Andre opplever det samme som deg, at størrelsen liksom ikke minker så fort, - helt til en plutselig en dag oppdager at en har gått ned flere størrelser. Å ha hatt trange klær som sitter løsere betyr ikke at du kanskje har gått ned EN størrelse. Det betyr som regel fler, fordi du har utvidet klærne som har vært trange også ... om du skjønner hva jeg mener.

Ikke se deg blind på størrelse heller. Det er hvordan plagget sitter som betyr noe. Jeg har noen bluser i x-large som sitter akkurat likt bluser jeg har i medium. Jeg har plagg i 36 som sitter like fint som 42. Da jeg kjøpte meg ny svart skinnjakke her om dagen måtte jeg opp i 44 for å finne en som passet. Det underlige er at jeg har en akkurat lik i brunt (samme merke, samme modell, det er bare fargen som er forskjellig) og den er str. 40.

Se på det som en fordel. Dess lengre du kan bruke de gamle klærne, dess mer penger sparer du på å kjøpe nytt hele tiden. Og dess mer penger har du å kjøpe for når du når målet ditt. Du er godt over halvveis og jeg tviler ikke på at du klarer det.

I løpet av denne prosessen vil selvbildet ditt endre seg. Du ser fremdeles den "samme gamle" i speilet. Som du sier så surrer selvbildet ditt med deg. Det du ikke ser, skjer ! Endringene som skjer hver dag er så små at du som ser deg selv hver dag ikke legger merke til endringene. Det er derfor det er litt lurt å ta "før, imens og etter" bilder. Det er der endringene syns best.

Har du sett "How to look good naked" med Gok ? 100 % av jentene han har hatt med i programmet har gjort seg selv mye større enn de virkelig er - inni hodet sitt. Mange flere størrelser, og adskillige centimetere !

Så fatt mot og ta det med ro. Du VIL oppdage hvor mye mindre du har blitt. Helt plutselig - ser du det bare !