|
Sv: Denne gangen SKAL jeg klare det- Emblas kamp mot kiloene
Opprinnelig lagt inn av MorStine, her.
Det kan da umulig være en ulempe
Nei, jeg pleier alltid å si at den dagen jeg fyller 35 skal jeg heller være sjeleglad dersom noen tar meg for å være 17 Men foreløpig er det temmelig kjipt å bestandig måtte vise legitimasjon for å kjøpe en flaske vin på polet(jeg begynner jo å "nærme meg" 30 må vite )....
@Nypdblue: Tusen takk for velkomsten og oppmuntringen
Altså, ved dagens måling har jeg kommet frem til følgende:
Livvidde: 107 cm
Hofter: 111 cm
Lår: 65 cm
Armer: 35 cm
Hals: 36 cm
Begynner nesten å lure på om det er lårene mine som er små eller armene mine som er for kraftige. Det frister mest å holde seg til førstnevnte, men med tanke på at halsen er kun 1 cm større enn armene blir det vel sistnevnte som er mest sannsynlig. Jaja, regner nå med å se en viss forskjell etterhvert
Har en aldri så liten mistanke om at jeg underernærer meg selv her. Har følt meg skikkelig groggy i dag: småkvalm, litt svimmel og ganske så trøtt og uopplagt. Dette kan selvfølgelig komme av at jeg kom hjem fra USA forrige lørdag, har jobbet fra kl. 07 hver morgen denne uken(med unntak av mandag, da begynte jeg 07:30) og sover i underkant av 6-7 timer i døgnet.
Når jeg så i tillegg begynner å kutte drastisk ned på porsjonene er det vel kanskje ikke så rart at kroppen begynner å slå alarm. Følte meg faktisk helt fin i går, da spiste jeg følgende:
Frokost: 2 grove knekkebrød med hvitost, en mini-flaske Biola med blåbær, eplejuice og en kopp kaffe.
Lunsj: En Rett-i-koppen pose med blomkål og brokkolisuppe.
Mellomsnacks: En hel kurv med røde, steinfrie druer + en kopp grønn te.
Middag: En ganske så stor porsjon med makaroni- og pølsegrateng med løk og hvit saus.
Kveldssnacks: En gulrot + masse vann.
Sammenlignet med i dag:
Frokost: En liten skål med Special K(98 % fullkorn så klart) + en lett-yoghurt med blåbær og musli. En liten kartong appelsinjuice + en kopp kaffe.
Lunsj: En Rett-i-koppen pose med mexicansk tomatsuppe + vann.
Mellomsnacks: Et middels stort eple og en kopp kaffe + litt vann.
Mellomsnacks 2: En gulrot
Middag: En bitte-liten porsjon med villris og karibisk gryte + et glass vann til.
Dessert: Et halvt glass fett-fri drikkeyoghurt og en liten håndfull mandler.
Mellommåltid: To fullkornsknekkebrød med agurk og litt lett-majones + et glass skummet melk.
Til kvelds blir det fullkornsbrød med speilegg til.
Synes da vitterlig ikke jeg har spist mindre i dag enn i går, men kanskje grunnen er at jeg egentlig ikke spiser meg mett ved noen av måltidene? Det blir liksom bare med litt vomfyll i en 10-20 minutter og så er jeg like sulten igjen. Prøver også å gå så lenge som mulig(minst et par timer) uten å spise igjen, så kanskje dette kan ha litt å si? Ikke alltid så lett å vite for en som i grunnen aldri har hatt noe særlig fokus på å gå ned i vekt før

|